Nikos Spanoudakis
Website in Greek Website in English

Ηλεκτρονικό Επιχειρείν (ΜΠΔ 230)

Προπτυχιακό Μάθημα, Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης, 6ο Εξάμηνο σπουδών.

Περιεχόμενο μαθήματος :
Εισαγωγή στο ηλεκτρονικό εμπόριο-επισκόπηση. Δίκτυα υπολογιστών VAN, LAN, MAN, WAN. Δίκτυα προστιθέμενης αξίας. Πρότυπα μηνυμάτων Χ400 και Χ435. Τεχνολογία γραμμωτού κώδικα (bar coding). Τεχνολογία της πληροφορικής και ηλεκτρονικό εμπόριο, Internet-Intranets-Extranets. Ηλεκτρονική ανταλλαγή εντύπων (EDI). Ηλεκτρονικό Μάρκετινγκ, on-line έρευνες αγοράς, ηλεκτρονικές υπηρεσίες, μοντελοποίηση καταναλωτή. Ηλεκτρονικό εμπόριο και Positioning. Ηλεκτρονικά καταστήματα-Εικονικές Επιχειρήσεις. Επιχειρηματικά Μοντέλα Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικών Επιχειρήσεων. Αξιολόγηση εφαρμογών Η.Ε.-Αξιολόγηση Ιστοσελίδων. Διαχείριση Ροής Εργασιών. Τηλε-εργασία. Τηλε-εκπαίδευση. Ηλεκτρονικά συστήματα πληρωμών. Ηλεκτρονικά κείμενα. e-Banking. Ηλεκτρονική δημοκρατία & e-Government. Information Retrieval-Filtering & Μηχανές Αναζήτησης. Ασφάλεια-Πιστοποίηση Γνησιότητας Εγγράφων & Υπογραφών. Τεχνητή Νοημοσύνη και Ηλεκτρονικό Εμπόριο. Διεπιχειρησιακά και web-based Π.Σ. Εφαρμογές Ηλεκτρονικού Εμπορίου. Μεθοδολογίες και περιβάλλοντα ανάπτυξης εφαρμογών ηλεκτρονικού εμπορίου.
Εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου, ανάπτυξη και ολοκλήρωση ηλεκτρονικών καταστημάτων. Εργαστήρια: Προγραμματισμός και ανάπτυξη εφαρμογών σε περιβάλλον web (Java, HTML, Active X).

Μαθησιακά Αποτελέσματα :
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
  •  Αναγνωρίζει Επιχειρηματικά Μοντέλα Ηλεκτρονικού Εμπορίου.
  •  Εξηγεί τεχνολογίες διαδικτύου και τα αντίστοιχα πρότυπα ISO/OSI.
  •  Αναπτύσει στρατηγικές ηλεκτρονικού επιχειρείν και προώθησης/μάρκετινγκ.
  •  Αναλύει την αγορά και την συμπεριφορά των καταναλωτών.
  •  Επιλέγει τις πλέον κατάλληλες κατά περίπτωση και μοντέρνες τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών (ΤΠΕ) για καινοτόμα προϊόντα.
  •  Κάνει διάγραμμα μοντελοποίησης επιχειρηματικών διαδικασιών (BPMN) και μοντελοποίησης δεδομένων (Διαγράμματα Οντοτήτων Σχέσεων - ER).
  •  Δημιουργεί ιστοσελίδες με χρήση HTML, CSS και Javascript ικανές να προσαρμόζονται στην ανάλυση της οθόνης με τη μέθοδο bootstrap.
  •  Μεταφράζει διαγράμματα οντοτήτων-σχέσεων (ER) σε σχεσιακούς πίνακες βάσεων δεδομένων.
  •  Ορίζει το μοντέλο πελάτη-εξυπηρετητή (client-server).

Γενικές Ικανότητες :
Γενικές ικανότητες που ενισχύει το μάθημα :
  •  Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  •  Αυτόνομη εργασία
  •  Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  •  Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  •  Γραπτή επικοινωνία
  •  Προφορική επικοινωνία
  •  Διαχείριση Χρόνου
  •  Επίλυση προβλημάτων

Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές :
  • Στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
    • Χρήση Δικτυακής Υποδομής του Ιδρύματος για τη δημιουργία προσωπικών ιστολογίων (blogs, https://www.tuc.gr/index.php?id=208#c11560).
    • Χρήση Δικτυακής Υποδομής του Ιδρύματος για τη δημιουργία προσωπικών ιστοσελίδων (https://www.tuc.gr/index.php?id=208#c7551).

Οργάνωση διδασκαλίας :
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (13 εβδομ. * εβδομ. ώρες )
Διαλέξεις 26 ώρες (2 ώρες την εβδομάδα)
Εργαστήρια 26 ώρες (2 ώρες την εβδομάδα)
Εκπόνηση Ατομικής Εργασίας 10 ώρες (0,8 ώρες την εβδομάδα)
Αυτοτελής μελέτη 37 ώρες (2,8 ώρες την εβδομάδα)
Καλλιτενική δημιουργία 1 ώρες (0.1 ώρες την εβδομάδα)


Αξιολόγηση :
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης:
Γραπτή Τελική Εξέταση 70%
Ατομική Εργασία 30%


Συνιστώμενη Βιβλιογραφία :
Chaffey Dave. Ψηφιακές Επιχειρήσεις Και Ηλεκτρονικό Εμπόριο: Στρατηγική, Υλοποίηση Και Εφαρμογή. 6η Έκδοση, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ ΕΠΕ, 2016
Βλαχοπούλου Μάρω, Δημητριάδης Σέργιος. Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Μάρκετινγκ. ROSILI ΕΜΠΟΡΙΚΗ - ΕΚΔΟΤΙΚΗ Μ.ΕΠΕ
Laudon Kenneth, Traver Carol Guercio. Ηλεκτρονικό Εμπόριο 2018. 14η Έκδοση, Α. ΠΑΠΑΣΩΤΗΡΙΟΥ & ΣΙΑ Ι.Κ.Ε.